na słodko ,

Sernik z kwaśną śmietaną

13:04 Ciastolubna 3 Comments

Kremowy sernik.. kto takiego nie lubi? Chyba nikt... ;) Smaczny, lekko kwaskowaty, przez dodatek śmietany. Nie opada, co dla mnie przemawia na korzyść jego częstszego pieczenia! Przepis czekał z publikacją, bo został zapomniany, a gdy już na niego wpadłam w czeluściach mojego folderu ze zdjęciami.. sama straciłam swoją czasoprzestrzeń i tak oto na przepis kazałam czekać chyba 2 tygodnie. Gdzie się podział mój czas, kto mi odpowie?! to chyba wina wiosny w powietrzu <3


Przepis zaczerpnięty z książki "Kuchnia rodzinna" Weltbild
Składniki na spód:
  • 2 łyżki mąki pszennej,
  • 3 łyżki kaszy manny,
  • 1 łyżeczka kakao,
  • 1 łyżeczka cukru pudru.
Wykonanie:
Składniki wymieszać i wysypać na spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (tylko dno).

Składniki na masę serową:
  • 800 g twarogu,
  • 200 g śmietany 18%,
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego,
  • 4 jajka,
  • 100 g cukry,
  • 40 g mąki pszennej (ale można zastąpić budyniem waniliowym),
  • 50 ml mleka (można pominąć).
Wykonanie:
Twaróg, śmietanę, cukier i ekstrakt waniliowy utrzeć na gładką masę. Następnie dodawać po jednym jajku. Na końcu dodać mąkę oraz mleko i wymieszać, do połączenia składników.
Masę przelać ostrożnie na wysypany w tortownicy spód.
Piec w 170*C około 1 godziny, aż do ścięcia sernika na środku.
Studzić w piekarniku, a następnie schłodzić w lodówce. Najlepiej podać go na drugi dzień, po nocy spędzonej w chłodnym miejscu.

*jeżeli zbyt się będzie przypiekał wystarczy nakryć go folią aluminiową.


Smacznego.





3 komentarze :

  1. zjadłabym taki serniczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj! Nominowałam Cię do Liebster Blog Award, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam i skorzystam w najbliższym wolnym czasie ;)

      Usuń