bez jajek ,

Majonez wegański - bez dodatku mleka sojowego

00:25 Ciastolubna 2 Comments

Wiecie co to jest aquafaba? Jest to woda, którą znajdziemy w puszce ciecierzycy lub białej fasoli. Podejrzewam, że zazwyczaj lądowała ona w odpływie waszego kranu, tak jak u mnie :) a to niestety był duży błąd..

Ostatnio, miałam okazję spróbować majonezu zrobionego przy użyciu tej zalewy i oniemiałam! Niestety, nie jestem miłośnikiem zwykłego majonezu, więc mam świetną alternatywę dla siebie. W dodatku bez dodatków jajek, może wytrzymać o wiele dłużej w lodówce niż jego jajeczna wersja.

Dodam tylko, że nie jest to moja ostatnia propozycja dla was z dodatkiem aquafaba, ale polecam zaopatrzyć się w puszki ciecierzycy bez dodatku soli :)


Składnki:
  • 3 łyżki wody z puszki ciecierzycy,
  • 1 łyżka ciecierzycy z puszki,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • 1 łyżeczka musztardy Dijon lub innej ostrej,
  • 1 mały ząbek czosnku,
  • 2/3 szklaki oleju rzepakowego,
  • szczypta soli i pieprzu.
Składniki na około 250 ml majonezu.
Używam łyżek-miarek (duża łyżka ma dokładnie 15 ml, a łyżeczka 5 ml).

W wysokim, wąskim słoiku lub kubku dołączonym do blendera ręcznego, umieścić wodę z ciecierzycy, łyżkę ciecierzycy, sok z cytryny, musztardę oraz ząbek czosnku. Wszystko dokładnie zblendować.

Następnie, przy włączonym blenderze, małym strumieniem wlewać olej roślinny. Miksować całość tylko do momentu uzyskania odpowiedniej konsystencji "majonezu".
Całość przełożyć do miseczki/słoiczka, dodać sól i pieprz i dokładnie wymieszać.

Można przechowywać do miesiąca czasu.

Smacznego!





2 komentarze :

  1. Ooo! A ja robiłam bez ziaren ciecierzycy i wyszedł smaczny,ale zbyt "luźny".Zrobię wg Twojego przepisu!:)

    OdpowiedzUsuń