bez jajek ,

Domowy twaróg / ser biały

15:03 Ciastolubna 5 Comments

Po zrobieniu twarogu domowego, głowiłam się długo dlaczego aż tak z tym zwlekałam, że niby to takie skomplikowane, trwa tak długo, e trzeba kontrolować maślankę, czy już się aby nie zagotowuje.
A jak się okazało, całość trwała może 15 minut, później studzenie, przelanie na sito i ser gotowy.
Na pewno dla osób, które mają dostęp do sera białego w sklepach nie jest to opłacalna metoda, ale dla takich jak ja, gdzie za kg sera muszę zapłacić $17, cały proces nabiera sens :)



(na 800 g twarogu)
Składniki:
  • 4 litry maślanki,
Dodatkowo:
  • gaza lub lniana ściereczka kuchenna,
  • durszlak,
  • termometr kuchenny (nie wymagany).
Maślankę przelać do dużego garnka i podgrzewać, na średniej mocy płyty, do momentu, aż osiągnie 70*C lub gdy zauważymy, że rozwarstwia się na małe grudki serka i serwatkę. Ważne, żeby nie dopuścić do zagotowania!
Po tym maślankę odłożyć do ostygnięcia do temperatury pokojowej i następnie przelać do durszlaka wyłożonego gazą. Odstawić na blat kuchenny na około 6-8 h (lub całą noc, ale nie dłużej niż 10 h, bo ser będzie za suchy).
Po tym przełożyć do pojemniczka i schłodzić. 


Smacznego!





5 komentarzy :

  1. ALe fajnie, że trafiłam na Towjego bloga! Właśnie w sklepie w Vancouver zapłaciłam ponad 20 CAD za kilogram twarogu, co boli bardzo. A synowie mogliby jeść tonami biały ser.
    Dzięki za przepis i pozdrowienia od Kanada się nada !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow! super, że poznaje kolejną blogerkę z Kanady :) pozdrowienia z Winnipeg i smacznego twarożku :)

      Usuń
  2. Jaką maślankę polecasz(producent, nazwa)? Mam ochotę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką maślankę polecasz(producent, nazwa)? Mam ochotę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam maslanki, którą mogę kupić w lokalnym markecie w Kanadzie. Myślę, że każda maślanka się nada, ważne żeby nie była odtłuszczona :)

      Usuń