na słono ,

Kryzysowe burrito z sosem a'la chili con carne

18:54 Ciastolubna 2 Comments

Znowu sesja, znowu brak czasu na przyjemności, a tym bardziej na gotowanie jakiś specjałów. W dodatku, już jakiś czas temu firma MSM Mońki obdarowała mnie swoimi serami do wypróbowania. Ale dopiero teraz, w przerwie między pisaniem pracy, a ostatnimi zaliczeniami, mogłam skosztować ich w moich potrawach. W związku z tym, że w domu zawsze mam puszki z warzywami, a w zamrażarce pierś z kurczaka to wybór padł na uproszczoną wersję burrito, z sosem a'la chili con carne.


Składniki:
  • 4 pszenne tortille,
  • 4 plasterki sera żółtego (użyłam Morskiego firmy Mońki*),
  • 1 pierś z kurczaka (pojedyncza),
  • 1/2 puszki krojonych pomidorów,
  • 1/2 puszki kukurydzy lub 1 mała puszka,
  • 1/2 puszki fasoli czerwonej,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 mała cebulka,
  • przyprawa do kuchni meksykańskiej lub mieszkanka chili con carne,
  • oliwa, 
  • chili,
  • sól, pieprz.
Przygotowanie:

Pierś kurczaka pokroić w małe kosteczki (1x1 cm), podsmażyć do na łyżce oliwy, a gdy będzie już złoty dodać cebulkę i czosnek, pokrojone w drobniutką kosteczkę. Dodać do niego pomidory z puszki i poddusić na małym ogniu, aby kawałki pomidorów się rozgotowały. Gdy sos trochę się zredukuje dodać kukurydzę i fasolę oraz przyprawić całość według swojego uznania.
Gdy sos będzie gotowy, w piekarniku podgrzać tortille (200*C około 2 minuty), a następnie na każdym placku ułożyć plasterek sera i 2-3 łyżki sosu chili con carne. Zawinąć i wstawić do piekarnika na 2 minuty, do momentu w którym rozpuści się ser.

ser Aldamer nie załapał się na pamiątkową fotkę ;-) ale spogląda na zdjęcie z naszych kanapek.
*informacja ze strony producenta: Ser Morski MSM Mońki to ser dojrzewający typu holenderskiego. Przez smakoszy ceniony jest za lekko pikantny smak. Charakteryzuje się miękkim, sprężystym miąższem usianym niewielkimi oczkami o nieregularnym kształcie. Morski MSM Mońki idealnie nadaje się do spożywania zarówno na zimno jak i na gorąco - jako składnik wykwintnych dań oraz prostych kanapek.
Według mnie, ser sprawdził się świetnie jako dodatek do moich tortilli, smak bardzo dobrze połączył się z ostrym sosem. Dodatkowo plus dla firmy Mońki za opakowanie ;-) ponieważ jako jedno z nielicznych ma opakowanie które na prawdę się ponownie przykleja (folia i plastikowa podstawa).

Smacznego!





2 komentarze :

  1. No i świetnie że znalazłem tenże przepis. Pół dnia próbowałem wymyśleć coś, czemu nie poświęcem dużo czasu, a zarazem będzie zjem coś na ząb, i zaspokoję swoie pragnienia :)) Na poważnie bardzo smakowało mi danie w naleśniku, tak typowo domowe, do którego muszę przyznać dodałem przecier Pomidori (zamiast krojonych pomidorów) i powiem nic lepszego mi się nie mogło trafić. Po prostu - polecam, i tyle |:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miło mi, że danie smakowało ;) powodzenia z poszukiwaniem kolejnych inspiracji obiadowych!

      Usuń