makarony ,

Fusilli zapiekane pod beszamelem i bolognese z brokułami.

16:47 Ciastolubna 2 Comments

Moje ukochane makarony. Preferuję te pełnoziarniste, w każdej wersji. Tym razem padło na danie składem przypominające lasagne z bolognese, lecz zamiast płatów makaronu użyłam fusilli. Wyszło tak samo dobre jak w oryginalnej wersji, a w dodatku z pysznymi brokułami zapieczonymi razem.


Składniki na sos bolognese:

  • 250 g mięsa mielonego (ja użyłam indyczego),
  • 1 puszka (400 g) pomidorów w puszce,
  • 2 łyżki oliwy,
  • 1 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich,
  • sól, pieprz.
  • Ja dodatkowo użyłam 1/2 łyżeczki mieszanki Kamis pomidory suszone, bazylia i czosnek.

Przygotowanie:
Mięso podsmażyć na oliwie. Gdy będzie już gotowe dodać puszkę pomidorów i dusić, aż sos się zredukuje.
Doprawić ziołami, solą i pieprzem, ewentualnie przyprawą Kamis, którą ja użyłam.

Składniki na sos beszamel:

  • 2 łyżki mąki,
  • 2 łyżki masła,
  • 400 ml mleka,
  • gałka muszkatołowa,
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:
Masło rozpuścić w garnuszku, gdy będzie się już pieniło dodać do niego mąkę i zrobić zasmażkę. Następnie podlewać to odrobiną mleka, aby rozpuścić grudki. I tak do wlania całych 400 ml mleka. Doprawić do smaku solą, pieprzem i gałką. Gotować cały czas na małym ogniu, mieszając do uzyskania odpowiedniej gęstości.


Składniki pozostałe:

  • 200 g makaronu fusilli lub innego wybranego,
  • 1/2 brokuła,
  • ser żółty,
  • sól.

Przygotowanie:
Makaron ugotować al dente, ja na ostatnie 3 minuty wrzucam do makaronu brokułu, dla 
oszczędzenia czasu i mojej pracy. Brokuły muszą być tylko lekko podgotowane, choć jak kto woli oczywiście ;)

W foremce wylewamy 3-5 łyżek sosu beszamel, przykrywamy go makaronem z brokułami. Na to warstwa sosu pomidorowego, znowu beszamel i odrobina sera żółtego. I kolejny raz to samo, czyli makaron, sos pomidorowy, beszamel i ser żółty na górę. 
Wszytko to zapiec w piekarniku, 180°C przez 15 minut.




*Ewentualnie można przygotować makaron i sos bolognese wcześniej, a później zrobić beszamel i postępować tak jak wyżej, tylko w piekarniku danie trzymać około 20 minut, aby dobrze się zagrzało.


Smacznego.






2 komentarze :

  1. O widzę, że nie tylko ja ostatnio szaleję z zapiekankami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaczęły się studia :) makarony, zapiekanki.. na porządku dziennym w mojej kuchni ;p całe szczęście, że nie jest to potrawa typu fast food, bez wartości, tu można przemycić coś z warzyw, coś pełnoziarnistego ;)

      Usuń